24 października 2015

SOLONY KARMEL

Doskonały i wręcz niesamowity... dla mnie zdecydowanie najlepszy... solony karmel.
Delikatna słona nuta przełamuje słodycz karmelu i wydobywa najlepszy jego smak. Idealna kremowa konsystencja, lekko lepki... po prostu idealny.

Świetnie nadaje się jako dodatek do tortów, ciast, do przełożenia ciasteczek lub po prostu jako dopełnienie deserów... a do tego jest na prawdę prosty w zrobieniu.



Składniki na średniej wielkości słoik:
- 250 ml śmietany 36%
- 100 g masła
- pół łyżeczki soli morskiej
- 170 g cukru
- 30 ml wody
- 2 łyżki miodu (ja dałam akacjowego)

Do małego garnka wlać śmietanę, dodać masło i sól. Zagotować i odstawić.
W drugim niewielkim garnku wlać wodę, miód i dodać cukier. Wstawić na mały gaz i roztapiać, aż do uzyskania złotego koloru (uwaga!!! nie mieszać karmelu łyżką bo się zbryli).
Następnie, jak już nasz karmel będzie miał złoty kolor, wlewamy do niego śmietanę z masłem i solą. Gotować na średnim ogniu, często mieszając, aż nieco zgęstnieje (mi to zajęło 20 minut).
Gotowy karmel przelać do słoika. Przechowywać w lodówce.

1 komentarz:

  1. Rewelacja! Tego właśnie szukałam! Na pewno wypróbuję. Aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń